A fi om

Pentru ca in ultima vreme am tot scris ce inseamna sa fii animal, am hotarat sa incep saptamana aceasta intr-o nota total opusa. Azi vorbim despre ce inseamna sa fii om.

Nu cred ca trece saptamana sa nu vedem macar un reportaj care sa aiba ca subiect donarea: de bani, de haine, de sange, de orice.

Acum ceva vreme m-am hotarat sa devin donator. Pentru ca am tensiunea prea mica nu pot fi donator de sange, cantitatea recoltata in mod normal s-ar putea sa fie cam tot sangele pe care il am eu in corp 🙂

Insa pot sa fiu un altfel de donator. Imi primul rand vreau sa fiu donator de organe. Cred ca l-am disperat deja pe Ben cu discursul “daca intru in moarte cerebrala sa imi donati organele”. Lui nu-i plac chetiile astea, le percepe ca pe un fel de karma negativa. Eu nu vad asa. Eu cred ca este important ca familia mea sa-mi cunoasca dorinta. Pana cand voi avea acel mult discutat card de sanatate vreau ca cei dragi mie sa stie ce imi doresc. Imi dau seama ca nu este o decizie usoara pentru familie, daca i s-ar intampla cuiva apropiat mie sunt ferm convinsa sa si mie mi-ar fi greu sa spun “curatati-l/o de organe si apoi scoteti-l din priza”. Tocmai de aceea avem nevoie de un document oficial care sa-i ii scuteasca pe cei dragi de astfel de decizii odioase.

Asa ca, in cazul unei nenorociri (Doamne fereste!!!!) vreu sa mi se doneze organele. Nu vreau sa fiu tinuta un lunile “in priza” in asteptarea unui miracol. Si as vrea sa inteleaga cat mai multi binele enorm pe care il pot face.

O alta decizie pe care am luat-o de curand este ca, dupa nasterea ghemotocului, sa ma inscriu in Registrul Donatorilor de Celule Stem.

Este o procedura simpla. Intr-o prima faza nu faci decat niste analize de sange (gratuite!) pentru inscriere. Apoi, daca este nevoie de ajutorul tau esti solicitat pentru donare*. Donarea se face in unul din urmatoarele moduri:

– prin prelevare de celule stem din lichidul rahidian (coloana) sub anestezie generala

– prin filtrarea sangelui timp de 3-4 ore.

Mult mai multe detalii puteti gasi aici: Registrul National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice.

Nu vreau sa ma gandesc ca mii de oameni mor anual doar pentru ca alte cateva mii de oameni nu-si gasesc timpul necesar pentru a se inscrie intr-un astfel de registru sau ca le este frica de un ac….

Haideti sa fim oameni! Nu doare! Insa doare sa stii ca unii pot pieri fara implicarea ta!

V-am pupat!

* sansele de a fi solicitat vreodata pentru donare sunt infime. Majoritatea voluntarilor nu vor dona niciodata celule stem

This entry was posted in Random stuff, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

