Care e handicapatul?

Intr-o prima faza vroiam sa scriu despre asta, apoi, dupa rauri de cerneala si reportaje TV am zis ca s-a scris suficient. Dar citind zilele astea 2 articole m-au marcat profund si am spus ca trebuie sa comentez.

Subiectul trateaza tragedia care se intampla anual de cativa ani incoace: Bacalaureatul.

Anul asta a fost chiar tragi-comic cu descinderea de la Bolintineanu. Disperarea parintilor mari datatori de spaga m-a facut sa rad cu lacrimi!

Anul asta promovabilitatea a fost de doar 55%. A fost un Bac FOARTE greu!!! Pentru ca nu s-a mai dat spaga. Si uite asa parasutele si delicventii liceelor din tara s-au luptat cu probele mai ceva ca Harap Alb! Lasa pisi….poate o fi mai usor in toamna. Daca nu, poate va bagati in “traducatorie” cum isi dorea o duduie care, dupa parerea mea, nu trebuia sa treaca de clasa a 5-a. Dar ma rog, Bac-ul e al dracului de greu!

Va dati seama? 3 materii de invatat!!! In doar 4 ani de zile? Inacceptabil!

Daca ar stii sarmanii astia ca stramosii lor (astia care am dat Bac-ul acum 9-10 ani) dadeam 2 probe orale si 4 scrise…la 5 materii diferite, ce ar fi spus? Poate ne faceau un bine si nu se inscriau.

Daca se dadea spaga si atunci? Se dadea! Nu sute de euro ca acum, dar un fursec si o Cola tot se mai dadea. Si se copia si atunci, dar parca generatia mea a avut mai multa decenta.

Pai daca auzea tata ca m-a saltat Politia ca sunt suspecta de frauda la Bac ma lasa la ei vreo 3 zile sa-mi bag mintile-n cap! In ziua de azi parintii sunt tartorii. Parintii aia care se plang ca e tara de cacat si ca toti sunt corupti. Pai voi ii corupeti bai analfabetilor. Decat sa-ti pui puslamaua sa deschida o carte preferi sa dai sute de euro sa copieze, asta dupa ce ti-a baut 4 ani banii prin bodegi. Halal educatie parentala.

Dar vorbeam de niste articole.

Primul cred ca l-am citit saptamana trecuta si se refera la un baiat cu sindrom Down care a luat Bac-ul cu media 7 . FELICITARI! Le-a dat peste bot multora….majoritatii…norocul lor ca sunt de-o nesimtire crasa si nu se simt atinsi in vreun fel. Media 7 dupa 12 ani de chin si batjocura din partea unor neanderthali (si profesori si parinti si copii). Bravo baiatule! Meriti tot respectul din lume! Ma credeti ca am plans de fericire?

http://observator.tv/social/un-tanar-cu-sindrom-down-dovedeste-ca-vointa-invinge-orice-104469.html

Al doilea articol l-am citit astazi. Si m-a impresionat la fel de mult. Este vorba de doi gemeni autisti care urmeaza licee normale. Unul ai intrat primul din clasa, iar celalalt stie 15 limbi straine. Multi copii normali nu stiu nici romana! Si iar mi-au dat lacrimile. Tot de fericire.

http://www.antena3.ro/romania/povestea-emotionanta-a-gemenilor-autisti-unul-stie-15-limbi-straine-celalalt-a-intrat-la-liceu-cu-cea-mai-mare-medie-din-clasa-221526.html

Dar daca stau putin si ma gandesc imi vine sa plang cu hohote. Pentru ca acesti copii sunt priviti de cei “normali” cu ura. Sunt batjocoriti si chinuiti de cei “normali” la tot pasul. Insa le dau clasa! Multa!

Si stau si ma intreb: care sunt, de fapt, handicapatii?

Mi-e tare teama ca am etichetat gresit categoriile! Mai ales in Romania de azi!

Cei “normali” sunt de fapt niste scursuri ale societatii care nu vor evolua niciodata in nimic. Ceilalti sunt niste luptatori in fata carora trebuie sa plecam capetele pentru ca merita tot respectul nostru.

Cugetati la asta dragii mei!

Va pup!

 

 

This entry was posted in Ina's tangled mind, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

