Servicii romanesti, atitudini romanesti

Vroiam sa scriu despre cu totul altceva azi. Avem planul de bataie in cap. Pana am deschis mail-ul. Cand colo, ce sa vezi? Un reply. Unul pe care nu am avut vreodata speranta sa-l primesc.

Acum o saptamana, toti bucurestenii “consumatori” de metrou, au trecut printr-o situatie de rahat (vroiam sa spun neplacuta, dar situatia mi-o cere). Din nefericire ne aducem cu totii aminte cum am stat cate o ora pe peroane mega aglomerate, dupa care am mers ca ochii mortului in vagoane supra saturate de calatori.

Ajunsa la birou, plina de “buna dispozitie” cum probabil se intelege,  deschid mailul si trimit pe adresa de contact a Metrorex mesajul de mai jos:

Stimati reprezentanti Metrorex,

 

Va multumim pentru lipsa de respect cu care tratati mii de romani   care platesc niste tarife aberante pentru servicii de 2 lei.

Nesimtirea cu care eu si celelate mii de bucuresteni care au   asteptat cate o ora in statiile de metrou am fost tratati in aceasta   dimineata,  depaseste orice scuza. In tarile civilizate (pe acolo pe unde   va faceti voi vacantele pe banii nostri) se anunta despre ce defectiune este   vorba si cat dureaza rezolvarea acesteia. La noi nu e asa, se modifica tabela   la fiecare 5 minute cu inca 5 minute intarziere, iar semianalfabetele dvs de   la casierii ridicau din umeri si refuzau returnarea contravalorii cartelei in   cazul in care vroiai sa alegi un alt mijloc de transport. Poate imi spuneti si   mie cine imi da banii pe ora imputata de angajator pentru ca am intarziat la   birou. Eu si alte mii de bucuresteni.

Pentru cei 50 de lei platiti lunar, daca tot nu ne puteti   transporta altfel decat ca pe niste vite furajate, macar aratati-ne in rest o   urma de respect si de bun simt.

 

Asteptam cu interes “investitiile” de care ne vorbiti de atatia   ani, dar nu vedem nimic. Poate pe langa garniturile de metrou cu aer   conditionat (care sa functioneze si cand sunt 100 calatori in vagon nu doar   10) pe care le tot asteptam, poate mai montati si niste scaune pe peroane (cand intarzie metroul 45 de minute sa aiba   si gravidele unde sa stea) si toalete in fiecare statie de  metrou.

 

Toate ce bune!”

Ii povestesc lui Ben (cu patos, asa cum fac de obicei cand sunt nervoasa) ce mi s-a intamplat, si cat a fost de groaznic, si cum m-a durut burta pentru ca fetitzu’ nu vrea sa stau in picioare 45 de minute, si cum intr-un final le-am trimis eu un mail si i-am dat dracu’. El rade (tot ca de obicei) si-mi spune ca nu o sa citeasca nici dracu’ mesajul meu.

Ei puiule, uite ca n-ai avut dreptate! Domnul inginer (apropos, ia sa-mi pun si eu la semnatura Economist, ca ce mama ma-sii nu profesez dar am licenta!!) Aurel Radu, in calitatea sa de Director General, imi raspune:

Stimată doamnă Cătălina Sandu,                 

 

             Urmare a sesizării dumneavoastră  înregistrată  cu numărul M.01/6770/03.07.2013, vă comunicăm următoarele :

         în data de 03.07.2013, între orele 7:29 – 8:47, datorită unei defecțiuni tehnice la instalațiile din calea de rulare din stația Nicolae Grigorescu, circulația trenurilor de metrou s-a efectuat anevoios, cu trenuri pendulă, iar datorită faptului că defecțiunea a fost remediată în timpul circulației, nu s-a putut estima de la început durata remedierii pentru a putea fi anunțat publicul călător;

         s-au efectuat anunțuri în care s-a precizat modul de circulație, iar tabelele electronice au afișat intervalele de circulație cu întârzierile acumulate datorită defecțiunii tehnice;

         vă înțelegem nemulțumirea față de circulația trenurilor în data menționată, dar nu putem fi de acord cu limbajul folosit și de asemenea nu puteți nega realizările produse în ultimii ani la metrou (trenuri noi, scări rulante performante și lifturi pentru accesul la/de la peron, plata călătoriei cu card R.A.T.B. etc, precum și înlocuirea unor instalații și echipamente care nu sunt vizibile publicului călător, dar care asigură siguranța și confortul acestora).

            Va cerem scuze pentru disconfortul creat si  vă asigurăm că suntem preocupaţi permanent de creşterea calităţii serviciilor pe care le oferim.

 

 

Cu stimă,

DIRECTOR GENERAL,

ing. Aurel RADU”

Buuun, pai nenea Aurica hai sa discutam asa…ca de la inginer de la economist. Ca daca discutam ca de la furnizor la beneficiar s-ar putea sa nu-ti convina:

–          In primul rand ma anunti ceva ce, CULMEA, stiam, ca nu nu a circulat metroul FIX in intervalul ala orar. Si circulatia nu s-a efectuat anevoios. Nu s-a efectuat deloc! Ce ma surprinde este profesionalismul angajatilor companiei. Ei, ca niste profesionisti „ce este”, habar nu au cat dureaza sa degajezi un tren care a luat foc. De parca ar fi prima data! Daca stau bine sa ma gandesc, in ultimii 4 ani, s-a intamplat macar o data pe an. Dar inca nu putem estima. Asta e, probabil ca lozinca la metrou este celebra „noi muncim, nu gandim”. Si ca niste profesionisti in situatii de urgenta (ce va obliga legea sa aveti) v-ati gandit ca sistemul pendul sa-l implementati de la un capat la celalalt al liniei, nu pe tronsoane mai scurte ( ca trenuri care nu ajunsesera la capat erau berechet)

–          Vorbim despre tabele? Care? Alea care o data pe saptamana nu merg? Sau care arata ca trenul ajunge in 108 minute (sau ceva de genul, o cunostinta postase pe FB la un moment dat o poza). Tabelele mataluta au aratat mai intai o intarziere de 30 de minute. Apoi se tot schimbau, ba ca vine mai devreme, ba mai traziu. Asta cel putin la Grojului unde am asteptat eu.

–          Si acum sa trecem la limbajul meu!!! Care fratioare? Ca v-am facut casierele semianalfabete? Acum n-or fi toate, dar cand vor invata limbra romana (astea de le vad eu pe la statiile unde cobor) o sa-mi schimb si afirmatia! Aaaa si poate le anunti si pe ele ca fumatul la metrou e interzis. Sau poate ele sunt mai speciale si au voie sa fumeze in gheretele lor, cu usa deschisa, ca fumul sa iasa nestingherit intr-un spatiu mai mare, dar tot inchis.

–          Imbunatatirile de la metrou: trenuri noi  – prea putine, cand nu vor mai circula alea de acum 25 de ani atunci sa deschizi gura, iar cand vom beneficia si de aer conditionat cand in vagon sunt 30 de grade atunci sa te lauzi. Scari rulante performate – sa-mi fie cu iertare dar in statiile vechi pe unde circul eu nu s-a instalat NICIO scara noua, ba mai mult, cele vechi se defecteaza saptamanal! Lifturi – nu ma ajuta cu nimic pentru ca tot cretinii le folosesc nu persoanele care au nevoie. Si asta nu ati facut-o din marinimia inimii voastre ci pentru ca v-a obliga UE, asa ca zat! Plata călătoriei cu card R.A.T.B –  mi se falfaie, nu aveam nevoie, personal nu ma ajuta cu nimic. Inlocuirea unor instalații și echipamente care nu sunt vizibile publicului călător, dar care asigură siguranța și confortul acestora – pai macar spune-mi care, sa nu mor proasta vorba aia, ca daca vorbim de confort eu tot nu-l simt. Ca sa nu pomenesc de siguranta. A luat foc metroul si i-ati tinut pe calatorii din acea garnitura 30 de minute in tunel. Pai daca eram eu acolo, pe langa faptul ca dupa 15 minute chemati SMURD-ul sa ma scoata va mai dadeam si in judecata ca mi-ati pus viata in pericol.

–          Dar de WC-uri de ce nu spui nimic, spune-mi si mie cand o sa apuc sa vad WC-uri in toate statiile de metrou? Eu nu am vazut decat intr-o singura statie, la Nicolae Grigorescu, dar la Unirea n-am vazut, la Eroilor n-am vazut, la Dristor n-am vazut, stii tu, in statiile astea cheie.

Probabil ca voi dormi mai bine la noapte (daca mai dispar si potaile nou venite in cartier, sigur va fi asa) stiind ca nenea Radu este permanent preocupat de nevoile mele. Si cu gandul la el si la societatea care o reprezinta tocmai ce ma mai trece o nevoie, asa ca ne auzim mai tarziu dragilor.

Si cand plecati cu metroul, spuneti si o rugaciune, sa nu ardeti naibii ca sobolanii in tunel gratie preocuparii permanente a astora.

Va pup!

This entry was posted in Random stuff. Bookmark the permalink.

4 Responses to Servicii romanesti, atitudini romanesti

  1. desi nu e de ras, recunosc ca m-am amuzat un pic 😀
    oricum da dovada de “buna-vointa” ( a se intelege “timp liber”) daca ti-a raspuns 😉

Leave a Reply

