Centura de siguranta

Citeam ceva mai devreme ca in ultimele 2 saptamani, Politia a acordat cca 60.000 de amenzi pentru nefolosirea centurii de siguranta. Si mi-am amintit de o discutie mai veche pe care am avut-o cu Ben.

El sustinea ca gravidele nu sunt obligate sa poate centura. Eu ma intrebam de ce o gravida pana in 4-5 luni nu ar purta-o. Daca te opreste politistul cum ii dovedesti ca esti insarcinata? Umbli cu ultima ecografie dupa tine? 🙂

Am citit astazi legea care spune ca sunt scutite “femeile in stare avansata de graviditate”. Nu stiu ce intelege politistul prin stare avansata de graviditate. Adica, cam cat de gravida trebuie sa fii? Personal DEJA imi vine sa umblu doar in chiloti, atat de incomozi au devenit pantalonii, dar sa mai port si centura?

Ceea ce m-a intrigat cel mai tare a fost nelamurirea gasita pe un site care zicea cam asa “Daca n-ar purta centura, doamnele si copii lor nenascuti ar fi mai bine protejati?”. Raspunsul meu este urmatorul: daca eu sunt, de exemplu, in 8 luni de sarcina si port centura, iar soferul (ca eu n-am permis) pune o frana brusca (dar nu la o viteza mare ca sa ma arunce prin parbriz), centura aia poate sa imi vatameze copilul. Fatul sta si asa intr-o pozitie inghesuita, daca-i mai adaugi si o smucitura de centura in mod clar ii faci rau. Deci da, fara centura nenascutul meu e mai bine protejat. Ca sa nu mai spun ca soferul trebuie sa aiba o conduita mai atenta daca in masina are o gravida, nu te apuci sa gonesti cu 130km/h pe Kiseleff.

Dar revenind la amenzi, ma bucur tare ca au inceput sa curga. Sunt foarte multi care nu poarta centura din obisnuinta. Pentru ca din comoditate ar fi impropriu spus.

Purtati centura de siguranta!

 

 

This entry was posted in Random stuff. Bookmark the permalink.

4 Responses to Centura de siguranta

  1. da,din pacate sunt multi care isi pun centura,dar nu au grija de proprii copii sa le puna centura ori sa-i aseze in scaune speciale 😦
    eu am avut un accident cand eram gravida cu Daria;nu eram la volan, era sotul meu
    a intrat in noi un tip care transporta geamuri termopane,ne-a rasucit pe sosea de ne-a luat …., norocul nostru a fost ca tirul care se apropia de pe sens opus a reusit sa franeze pentru ca intra in noi si ne face praf
    aveam centura pentru ca eram in luna a 3-a;dar tot am avut probleme si am sangerat, am fost la spital fara “acordul” politistilor care vroiau sa raman pe loc pana la la venirea sefilor lor
    sotul meu le-a spus extrem de clar ca nu stam ore in sir acolo cand copilul ar putea fi in pericol, insa ei nu chemau nici ambulanta,nici pe mine nu ma lasau sa plec
    pana la urma, am plecat spre spital cu un prieten , a fost totul bine, dar mi-a ramas un gust amar dupa experienta asta atat din punctul de vedere al accidentului, cat si din punctul de vedere al modului in care au tratat situatia politistii incepatori, speriati ca nu se descurca ce asteptau sa vina sefii sa rezolve situatia

    • InaSandu says:

      Nici nu vreau sa incep sa vorbesc despre idiotii care nu numai ca nu-si pun in scaune speciale ci, mai mult, ii lasa sa stea in picioare pe locul din fata!!!
      Cat despre Politia Romana, no comment. Bine ca in cazul tau totul a fost ok in final.

  2. Tiberiu says:

    Si eu m-am gandit intr-un timp la faza cu centrua. Dupa lege ar trebui amendati si calatorii din autobuze care au prins “locuri fara centuri”. Ai care-s in picioare nu intra in calcul. Probabil intra in alta parte..

Leave a Reply

