Despre vaccinare

942287_518116234925057_811784231_n

Acum o saptamana incepea sa ruleze la ProTV promo-ul noii emisiuni Romania, Te iubesc cu tema vaccinarii in Romania.

Trebuie sa recunosc ca am asteptat cu sufletul la gura sa vad cat de obiectivi vor fi in tratarea subiectului. Eu, mare fan RTI, am ramas profund dezamagita! Nu am vazut vreo alta tema tratata cu mai multa subiectivitate!

In 60 de minute de emisiune (cu tot cu pauze) 90% din timp a fost alocat efectelor secundare ale vaccinurilor facute copiilor de pana la 2 ani. Si ca sa fie treaba treaba, au pus in fata niste mame (despre care voi vorbi imediat) si 2 oficiali.

Binenteles ca oficialii nu au sunat tocmai bine, dar este datoria lor sa fie impartiali si sa prezinte lucrurile asa cum sunt. Ei vorbesc in statistici pentru ca asta e meseria lor! Dar te pui cu prostu’ romanu’??

Ne-au prezentat niste mamici si cazurile copiilor lor. Si sincer m-am umplut de draci!

Mama nr.1 dintr-un orasel de provincie. Baietelul a fost vaccinat BCG si la ceva timp a facut o reactie alergica la vaccin. Ce m-a scos din minti (si ma scoate si acum) a fost replica duduii in cauza: “nu am stiut ca in materninate i se face vaccin”. Doua mari probleme am cu afirmatia in cauza:

1. Duduia mai avea o fetita mai mare, care in mod cert a fost si ea vaccinata. Deci poate doamna e amnezica sa spune ca “nu stia”

2. Sa spui ca nu cunosti ceva ce se intampla in Romania de zeci de ani mi se pare o lipsa totala de responsabilitate din partea oricui, cu atat mai mult din partea unei viitoare mame!

Mama nr.2 cu o poveste tragica. Dupa vaccinare copilul a murit. Imi cer scuze, nu-mi amintesc daca se specifica in rapotul medico-legal ca vaccinul a fost cauza. Ce mi se pare revoltator este ca mama in cauza da vina tot pe sistem. Care e problema mea? Doamna a nascut la PRIVAT si tot acolo a fost vaccinat si copilul. Fereasca Dumnezeu pe oricine de o asa tragedie, dar sa te duci la privat si sa spui ca nu stiai, nu poti da vina pe statul roman. Du-te si ia-te de gat cu clinica cu care ai semnat un contract si care nu te-a informat asupra tuturor procedurilor.

Un alt aspect care m-a deranjat profund este cel legat de asocierea dintre vaccinare si autism. S-a vorbit 30 de secunde despre asta si nu toata lumea a inteles.

Ideea e in felul urmator: un grup de cercetatori au lansat acum ceva ani un studiu care spunea ca autismul este determinat de vaccinul ROR. Ceea ce multa lume nu stie (sau refuza sa auda) este ca acel studiu a fost combatut. O mare parte din cercetatorii care au participat s-au retras, iar medicului care a adus (si, vezi Doamne, demonstrat) ipozeta i s-a retras dreptul de a mai parctica vreodata medicina! De ce? Pentru ca a fraudat rezultatele studiului care nu erau nici pe departe cele pe care le-a publicat!

Din 2002 si pana in prezent Organizatia Mondiala a Sanatatii (singurul for abilitat din lumea asta care isi poate da cu parerea) sustine in mod repetat ca nu s-a gasit nicio relatie de cauzalitate intre vaccinul ROR si autism!

Dar stiti vorba aia, unde arunca un prost o piatra….

Nu pot sa inteleg de ce oamenii continua sa sustina cu atata ardoare problema asta. Daca oameni de stiinta au spus si spun in continuare ca s-au facut si se fac cercetari, si de mai bine de 10 nu s-a gasit MOTIVUL, cum poti tu, alde Tilica ca vii sa-i contrazici?

Am mai auzit si ideea :”stiu eu, ca copilul lui X-ulescu, prieten cu un prieten al unui prieten de-al meu, a facut teste si a rezultat ca are autism din cauza vaccinului”. Deci OMS se chinuie de atata amar de vreme sa gaseasca cauza, iar romanii au “testul” si-l tin pentru ei. NU exista un astfel de test nicaieri in lume!

Dar sa revenim la restul emisiunii.

Ma deranjeaza foarte tare ignoranta urmata de ipocrizia romanului. Este ATAT de usor sa-ti pui mainile-n san si sa spui “n-am stiut”. Traim, din pacate, intr-o tara in care prea putini medici sunt interesati de pacientii lor. Tocmai de aceea ar trebui sa ne documentam putin.

Nu pot sa accept replici de genul “nu am stiut ca se face vaccin in maternitate”. Se fac de cel putin 20 de ani! Si in cazul in care nu ai trait in varful muntelui singura pana in momentul nasterii, NU AI CUM sa spui ca nu stiai.

Orice mama normala la cap se intereseaza!

Si ca tot vorbim de interesat. Nu o sa vina niciun medic sa te traga de mana sa-ti citeasca prospectul si sa te anunte de efectele secundare (dupa cum ziceam, asta e tara in care traim), dar macar tu poti sa-ti faci 15 minute sa treci pe la o farmacie (daca n-ai acces la internet) si sa rogi o farmacista sa-ti citeasca prospectul. Sau sa vorbesti cu neonatologul inainte de nastere.

Dar nu, e cu muuult mai usor sa dai vina pe altii.

Ca sunt multi parinti sunt anti-vaccinare, ma asteptam. Dar sa fie atat de isterici si furiosi, nu ma gandeam nici intr-o mie de ani!

Una peste alta, fiecare are dreptul sa aleaga. Dar nici un parinte anti-vaccinare NU are dreptul sa-mi spuna ca sunt oarba sau sa ma intebe daca m-am gandit bine daca vreau sa fiu mama (da, o jegoasa a avut tupelul asta!) atat timp cat eu nu-i numesc cretini pentru ca isi expun copiii la niste riscuri majore.

Stiti cati oameni se imbolnavesc de tuberculoza in fiecare ora? Dar de hepatita?

Eu stiu. Pentru ca imi pasa. Pentru ca m-am documentat. In comparatie cu frustratii care in loc sa se informeze, stau si se uita la Maruta, Capatos si alte figuri ilustre ale zilelor noastre.

Stiu care sunt care sunt risurile la care imi suspun copilul prin vaccinare. Si dupa multe zile de citit asiduu am realizat ca riscurile nevaccinarii sunt cu mult mai mari.

Mi-ar fi placut ca cei de la Pro sa fi facut o campanie impartiala si sa se vorbeasca in mod egal de ambele parti ale problemei. Tot ce au facut a fost sa initieze o campanie de isterizare a populatiei (draga Anca Nastasi, ce companie farmaceutica nu va mai sponsorizeaza de v-ati apucat sa dati cu ei de garduri?) Mi-e tare teama ce se va intampla in 10-20 de ani cu toti copiii astia nevaccinati.

Dar din pacate asa este romanul: prost, ignorant, ipocrit si fatalist.

Sanatate tuturor!

This entry was posted in Random stuff. Bookmark the permalink.

12 Responses to Despre vaccinare

  1. Dana says:

    Da. Interesant.
    Stai ca inca nu ai nascut! (Stiu ca nu asta e subiectul postului tau, dar sper sa nu te superi, e doar o idee despre ce te asteapta.)
    Sa vezi atunci isterici care stiu muuuuuult mai bine decat tine cum trebuie sa iti cresti copilul! Si cum stramba superior din nas pentru o chestie pe care tu o faci (nu conteaza ce chestie, tot prost faci) si eu o fac perfect!!!
    Si sa vezi cat isi tin copiii cu zilele cu febra 40 doar pentru ca Ibuprofenul ataca ficatul … si multe altele…..
    Eu nu pledez pentru medicamente, vaccinuri si nici impotriva lor … dar sunt convinsa ca o mama constienta se informeaza, asa cum ai zis si tu, si ia o decizie constienta si cat mai buna pentru copilul ei.
    Dar, nah, toti stiu ce e mai bine pentru tine ….
    Sarcina usoara iti doresc si un bebelus sanatos!

  2. InaSandu says:

    🙂 da, ai dreptate cu “toti stiu ce e mai bine pentru tine”. Le vom lua pe toate pe rand 🙂

    Multumesc frumos pentru urari!

  3. Din cate inteleg eu,inca nu ai nascut,corect?
    Referitor la vaccinari…..e o lunga poveste cu dublu sens: pe de o parte companiile farmaceutice au tot interesul sa isi promoveze produsele pentru ca se castiga bine de pe urma campaniilor de vaccinare a populatiei, pe de alta parte sunt multi oameni ne/dez/informati care sustin ca vaccinarile nu fac nimic bun
    Real si concret: vaccinul are tocmai tulpinile acelor boli ce vor a fi combatute; prin vaccin introduci in corpul copilului toate acele boli in ideea ca va “invata” corpul sa reactioneze daca urmatoare cand se va “intalni” cu virusul.
    Istoric: de-a lungul secolelor, multi oameni au murit din cauza bolilor/epidemiilor si medicii asta incearca sa faca: sa eradice astfel de problemele medicale care pot duce la nenorociri mari pentru populatia unei tari/zone geografice.
    Nu sustin, nici nu combat argumentele vreuneia dintre tabere pentru ca nu stiu ce se ascunde in spatele fiecarei afirmatii.
    Pot sa-si spun ca am doi copii carora le-am facut vaccinurile si acum se apropie momentul pentru altele.Momentan,citesc si ma documentez,discut cu medicul de familie/pediatrul.
    Nu sunt o isterica care ia o decizie de moment, nu am obiceiul sa ii tin cu febra, dimpotriva folosesc cu incredere 😀 ibalgin si,in caz ca nu scade febra, apelez la supozitor cu paracetamol.
    Asadar…nu e simplu sa iei o decizie si sa actionezi mai ales cand faci acest lucru in numele altcuiva care are incredre absoluta in tine – mama – si e inocent (copilul).
    De acord cu tine, jurnalistii nu ar trebui sa se grabeasca si sa tina partea vreuneia dintre tabere,ar trebui sa dea dovada de respect si de verticalitate.
    Dar….cat din acestea mai vedem acum in mass-media? Cat de mult stim cine spune adevarul si cine nu?
    Momentan ma ghidez dupa un lucru: daca pediatra copiilor mei a facut toate vaccinurile nepoatei sale cred ca stie ce face altfel nu ar risca nimic,nu? Ce conteaza mai mult decat viata persoanei iubite?
    Iti doresc o sarcina usoara si frumoasa, un bebe sanatos pentru care sa iei cele mai bune decizii 🙂

    • InaSandu says:

      Perfect de acord cu tine! Trebuie sa ai o mare incredere in medicul pediatru sa stii care este interesat de binele copilului tau. De aceea am ales deja un pediatru care merita toata stima.
      Cat despre jurnalisti, intr-adevar, majoritatea reportajelor de la TV poarta niste interese ascunse. Dar de la Romania, Te Iubesc aveam niste pretentii si m-au dezamagit profund.

      Multumesc pentru urari!

  4. dianafoc says:

    Salut! Eu nu mai urmaresc de mult Romania te iubesc, pentru ca trateaza mereu subiecte apocaliptice, gasesc haos si dezastru si intr-un pahar de apa realizatorii. Imi place cum ai tratat subiectul, oameni isterici sunt peste tot. Aceasta polemica imi aminteste de noua rivalitate intre vegetarieni si oamenii care manaca normal, la fel argumente pro si contra, persoane care considera ca au descoperit adevarul absolut etc. O persoana echilibrata mental si care nu cocheteaza cu extremismul si dezastru intelege ca o cale de mijloc e cea mai buna solutie in combatearea oricarui obstacol!
    Sa ai parte de o sarcina usoara si sa scrii mai des, pentru ca tare mult imi place ce citesc!

  5. Hello. Am văzut-o și pe aia care te-a întrebat dacă vrei să fi mamă și mi-a plăcut cum ai pus-o la punct.
    Trebuie să recunosc că articolul tău este unul foarte rar pe internet. Să susții vaccinarea înseamnă că nu înțelegi conspirațiile, dramele și eforturile prin care trec mamele ca să elibereze informația tinută ostatecă.

    Eu le citesc de mult pe personajele din documentar și speram să nu se întâmple acest reportaj. Răul e făcut, asta e.

    Felicitări pentru articol, atinge rapid ceea ce eu am extins într-un milion de cuvinte.

    • InaSandu says:

      Am citit si eu articolul tau saptamana trecuta. Ma bucur ca ai dezvoltat mai mult decat mine subiectul si ca ai pus link-urile care trebuie.
      Mie mi se pare tare trista societatea in care traim. Suntem ca in povestea cu drobul de sare, pe cuvant!
      Iar de pus la punct, pun la punct orice gunoi care imi pune la indoiala judecata. Eu nu-i judec pe ei, ei de ce ma judeca? Aaaa poate datorita faptului ca atat le permite lor creierasul sa gandesca.
      Multumesc frumos pentru aprecieri!

      Toate cele bune!

      • Acuma eu care sunt barbat si fara copii risc sa fiu acuzat de diverse daca zic asta dar am senzatia ca unele femei in perioada sarcinii devin dezechilibrate hormonal si o dau rau de tot in conspiratii. Alta scuza nu gasesc, pt ca daca le intrebi toate au descoperit ce rele sunt vaccinurile in perioada sarcinii.

      • InaSandu says:

        S-ar putea sa ai dreptate. Partea proasta e ca dupa ce trece excesul de hormoni raman ideile astea

      • Cam da. Oricum eu apreciez ca a existat o reactie rationala la reportajul ProTV pentru ca mi s-a parut ca sunt singurul 🙂

  6. Antoniu says:

    Daca stii engleza, poate te va mai lumina putin articolul acestui medic extraordinar de inteligent si plin de umor in acelasi timp:
    http://www.drkurtperkins.com/2012/05/my-crystal-clear-stance-on-vaccines.html

Leave a Reply

