Ziua internationala a cartilor

Astazi este ziua celor mai vechi si mai bune prietene ale mele, este Ziua Internationala a Cartilor.

Cand am citit prima carte?

In clasele primare, “Aminitiri din copilarie”. Si acum mai am acel volum unde trageam un semn cu creionul la sfarsit de paragraf cand luam o pauza de citit. Ceea ce mi se pare fabulos pentru ca nu e cat un DEX sa zici ca as fi recitit vreo 500 de pagini pana ajungeam unde ramasesem. 🙂

Trebuie sa recunosc faptul ca in clasele primare citeam cu greu si sub amenintarea liniei de lemn (“Catalina pune mana si citeste ca daca nu…”).

In liceu am avut norocul sa am de citit din lectura obligatorie niste romane care mi-au placut foarte mult (vezi Ion, Enigma Otiliei, Concert din muzica de Bach si altele) insa adevarata pofta pentru citit mi-a starnit-o Rodica Ojog Brasoveanu si romanele ei pline de mister si omor umor.

Acum citesc aproape orice gen. Daca vad o carte care are 5 recenzii bune, nu mai stau pe ganduri.

Nu-mi plac, nu mi-au placut si , ma rog Domnului, sa nu-mi placa vreodata romanele de dragoste siropoase gen Sandra Brown. Insa cu un mystery m-ai cucerit inca de la coperta 🙂

De ce citesc?

De placere, ar fi raspunsul cel mai scurt. Raspunsul complex ar fi ca ceea ce iti ofera o mana de carti nu-ti poate oferi viata toata. Si tocmai asta e ideea, cartile iti ofera singura certitudine ca poti trai mai multe vieti. Citind o carte poti deveni oricine! Azi esti detectivul cel istet, maine esti victima unei crime aparent imposibile, peste cateva zile esti fetiscana care-si citeste viitorul intr-un jurnal, in vacanta descoperi culte secrete de mii de ani…

Acum, de exemplu, sunt o prostituata curtezana in Shanghai undeva la inceputul anilor ’20, dar despre cartea asta va povestesc pe larg dupa ce o termin.

De ce nu ai iubi cartile stau si ma intreb? De ce nu ti-ai dori sa deschizi din cand in cand o carte? Lasand la o parte persoanele din mediul rural care poate nu au acces la o biblioteca, nu gasesc niciun motiv plauzibil sa nu citesti!

Cititi dragilor! Deschideti-va orizonturile! Fiti oricine! Fiti toti!

V-am pupat!

P.S.

Si acum ca am zis de biblioteca tocmai mi-am amintit ca nici acum nu am ajuns sa-mi fac legitimatie la noua Biblioteca Nationala (rusine mie 😦 )

This entry was posted in Reading list. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

