Cinci ani la Auschwitz

A dat Dumnezeu de am terminat de citit cartea.

Stiti cum ziceam acum vreo luna ca trebuie sa fi usor ticnit sa o cinesti mai mult de o data? Ei bine m-am razgandit. Trebuie sa fi fraier sa nu o citest MACAR o data.

Este autobiografia unuia dintre primii detinuti polonezi adusi in lagarul de exterminare si povesteste cei aproape 5 ani petrecuti acolo.

Viata acolo era determinata de noroc si de cat descurcaret erai. Se putea trai si binisor, dar ceea ce trebuiau sa faca pentru a trai “binisor” aproape ca ii dezumaniza. Iar pentru ei singura cale de libertate era prin hornul crematoriului…

Unele scene sunt de-a dreptul grotesti si, daca as fi citit fictiune poate nu mi-ar fi parut asa dure, dar stiind ca lucrurile alea s-au intamplat cu adevarat a fost greu de indurat pentru mine.

Si nu o data am plans. Cateodata sa simteam penibil in metrou cu lacrimile siroind pe obraji. Dar este o carte dura, iar cel ce nu simte durerea inseamna ca nu este om.

Ceea ce ma surprinde cel mai tare e ca din 1984 cartea nu a mai fost reeditata, retiparita etc. E pacat. E o lectie ce cu totii ar trebui macar sa o citim daca nu sa o si invatam.

Daca v-am facut curiosi imi puteti lasa un comentariu cu adresa voastra de email si v-o pot trimite in format pdf.

Seara buna tuturor!

This entry was posted in Reading list. Bookmark the permalink.

5 Responses to Cinci ani la Auschwitz

  1. Nicoleta says:

    vreau si eu cartea pe adresa nikkii_stancu@yahoo.com

  2. InaSandu says:

    Cartea o gasiti la link-ul urmator:

    http://fastupload.rol.ro/db148c436b3cf730524b62916957da0f.html

    Spor la citit tuturor!

  3. Bună! Mai poți încărca cartea? Linkul de mai sus nu mai este disponibil.

Leave a Reply

