It takes a village to raise a child

Asa spune un vechi proverb. La noi s-a schimbat un pic aseara: “E nevoie de tot neamul sa adoarma un copil”.

Ioana este la varsta pe care americanii o numesc “the terrible twos”. Este varsta la care incep sa-si dezvolte personalitatea, sa testeze limite si sa raspunda la orice cerinte cu un mare NU VREAU. Este varsta la care tu, om mare, incerci sa iti intinzi la maximum limitele rabdarii. Cateodata esti pe cale sa cedezi… o lasi in grija altcuiva si te incui in alta camera. In ultima vreme ii spunem ca daca nu ar fi asa haiosa am fi impaiat-o demult.

Aseara, din “Cronicile Ioanei” volumul “Cum sa le mai toc astora nervii”, Ioana noastra nu vroia sa mearga la somn. In general plange putin si ii trece apoi adoarme. Aseara nu. Dai si plangi si lupta… Dupa cateva minute se duce Ben sa o linisteasca. Ioana nu se lasa impresioanata de exemplar si urla si mai tare “vreau la Ina” (pentru necunoascatori, asta cu “vreau la X” e o tactica de a evita sa faca ce este pus sa faca – nu cedati!!!!).

Cu toate ca eram praf de oboseala (de la vreme) si plina de draci (din alte motive) m-am dat jos din pat si m-am dus la ea. “Gata! M-ai strigat, am venit sa dorm cu tine!” Fericire maxima! Dupa ce ne-a mai invartit de 2 ori (sa stea Ben langa mine! nu! sa stea mami!!), fiecare i-a spus cate o poveste (“Ina povetetze-mi cum eram eu mica”) a adormit.

Asa ca da, e nevoie de un neam, bloc, sat si orice alta forma de adunare omeneasca pentru a creste un copil…mai ales cand a ajuns la “the terrible twos”!

This entry was posted in Random stuff. Bookmark the permalink.

2 Responses to It takes a village to raise a child

  1. Cunosc, cunosc!… Suntem în asentimentul vostru!…Odorul nostru, Tudor, e încăpățânat, poznaș și cu o dorință nebună de a-i enerva pe cei din jurul lui, dar e un dulce și-un mare filozof!…
    …Îmi venea să și zâmbesc, dar mă abțineam, inchipuindu-mi stările produse, citind articolul tău!…dar face parte din programul de creștere, nu?!
    Oricum, sunt dulci, frumoși și minunați!
    Sănătate, iubire, armonie!

    • InaSandu says:

      Ioana e nepotica mea, poate cu copilul meu voi avea mai multa rabdare (sau nu???). Oricum sunt dulci si frumosi si te surprind in fiecare zi cu inteligenta, naturaletea si sinceritatea lor.

Leave a Reply

