Vaduva “vesela”

mircea-sergiu-nicolaescu_34228500

Acum cateva zile a trecut in nefiinta o figura marcanta a culturii romanesti: Sergiu Nicoleascu.

Dupa un “Dumnezeu sa-l odihnesca” si un “ce vrei dom’le, era batran” am dat sa schimb programul. Pe langa faptul ca de vineri au rulat la TV filmele sale la greu (iar eu nu prea sunt fan), pe orice program de stiri gaseai o dezbatere fierbinte a subiectului.

Ca are un copil nelegitim sau doi sau 10 ma intereseaza prea putin (deloc chiar). Stiu doar ca este nasul de botez al lui Ben (relatia lor de dupa botez fiind un zero absolut).

Ceea ce m-a deranjat cel mai tare reprezinta atacurile asupra sotiei sale. Atat au hulit-o pe femeia asta incat imi venea sparg televizorul!

– Ca  vezi Doamne ca e cu 46 de ani mai tanara si ca s-a maritat cu el din interes. Pe bune? Hai sa vad care dintre voi, “doamnelor”, ati rezista 15 ani langa un om cu 46 de ani mai in varsta!! Din interes stai, vorba aia, o vara-doua. Dar 15 ani?? Mie mi-e foarte greu sa cred asta.

– Ca este o scorpie care urla si injura toata ziua. Cine zice? “Tanti Aglae” de peste drum, care spionand tupilata dupa gardul sau stie probabil masura de la chiloti a tuturor vecinilor de cartier.

– Ca l-a incinerat. Atat prima sotie cat si sora actorului au confirmat ca asta a fost dorinta regizorului. Dar nu, turma de indobitociti s-a adunat pe unde a apucat si i-au aruncat femeii numai cuvinte de toata jena. Dorinta asta a romanilor de a merge si a se holba la mort imi repugna la maxim. E un mort! Ce sa mai vezi?? Nu! Tre sa-l tinem 3 zile pe catafalc, unde sa se perinde toti gura-casca, dupa care il ingropam ca, vezi Domane, sa avem unde sa-i aprindem o lumanare. Avem unde, la biserica! Acolo sunt locuri special amenajate pentru a aprinde lumanari atat mortilor cat si viilor.

– Ca a purtat alb la incinerare. Femeia, in semn de respect si iubire, a purtat paltonul sotului sau. Asta nu inseamna ca e in doliu sau ca nu sufera. Mie mi se pare chiar un gest frumos…dar te pui cu “minti inguste”??

Si ce mi-a pus capac:

–  Ca azi, in mare zi de sarbatoare (Sf. Ioan), intindea rufe la uscat. Pe langa faptul ca mi se pare o magarie colosala sa stai sa vanezi asa un om pe care 15 ani nici nu l-ai bagat in seama, mi se pare o nesimtire sa il judeci. Prin simplul fapt ca acel jurnalist se afla la birou si scria acel articol (ca asta e meseria lui) e o incalcare a “regulilor” asa-zis impuse de acesta sarbatoare. Deci vede paiul din ochiul altuia… Personal nu am astfel de credinte si asa cum merg la munca si in zi de sarbatoare, asa mi se pare normal sa si spal, sa calc sau sa daram pereti daca asta am nevoie…dar despre asta intr-o alta discutie.

Una peste alta, poporul roman mi-a creat, din nou, o senzatie de greata. In loc sa pomenim cu cinste un om care s-a dedicat cresterii culturii romanesti, facem circ in urma lui.

Rusine! Mare rusine “fratilor”!

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

