Pe Soseaua Catelu…la numarul 42

Soseaua-Catelu-42

Acum o saptamana primesc un mail de la Loredana (stiti voi, tipa aceea super draguta de la ALL). Era o invitatie la o lansare de carte. Ma uit la detalii, era la ora 18.30. Finally, mi-am zis, o ora la care putem ajunge si noi corporatistii šŸ™‚

Fara sa stau pe ganduri am raspuns cu un mare DA. Fac un mic research despre carte. “Soseaua Catelu 42” autobiografia actritei Alina Nedelea. Cum numele nu imi era prea cunoscut, Wikipedia mi-a povestit cum Alina este o actrita romanca ce traieste si profeseaza de ani buni in Italia.

Doua zile mai tarziu primesc prin posta si cartea (tot multumita dragutei Loredana) si ma apuc imediat de citit.Ā Incepe brusc si dramatic, inca de la pagina 2 primid o lovitura direct in plex. Am continuat sa o citesc cu rapiditate si, chiar daca nu sunt mare amatoare de autobiografii, mi-a placut.

Nu va voi povesti nimic din carte, dar va pot spune ca este o tragi-comedie ce trebuie citita. Copilaria si tineretea Alinei (nu ca acum ar fi batrana sau ceva!!) reprezinta un sir intreg de situatii si decizii uluitoare. Iar dezinvoltura cu care povesteste lucruri care in mod normal ni s-ar parea tragice e de-a dreptul dezarmanta.

Asa e Alina si in persoana. Dezarmanta!

196041_520953441256207_1846417950_n

Aseara, urcand pe scara cafenelei, o zaresc pe Alina. Sta cu un grup de prieteni, vorbeste tare si rade cu pofta. Fac cunostinta cu Mario si ma astez cumintica pe o canapea strategic sa vad cat mai bine. Nu trece mult si Alina se intoarce din pauza de tigara. Da, e fumatoare inraita, dar si asta face parte din personalitatea ei. Se aseaza pe fotoliul aflat la doar cativa metri in fata mea si atunci ii observ privirea. Are niste ochi mari de un verde ce hipnotizeaza. Vorbeste cu pasiune, gesticuleaza mult si rade cu pofta. Ne povesteste ca scris cartea cu sinceritate, iar pentru ea sinceritatea inseamna sa fi liber. Nu este mandra de trecutul ei, dar nici nu ii este teama de consecintele sinceritatii sale. E intrebata daca nu ii este teama ca, atunci cand va fi mare si ii va citi cartea, Eva, fiica ei, o va judeca. Nu ii este teama, pentru ca are convingerea ca o va ierta. Copiii isi iubesc partintii inconstient, ii judeca, dar in final cu siguranta ii iarta. Orice ar face!

O ora cat a tinut prezentarea am stat si m-am holbat fascinata de persoana ei, de privirea ei, de povestea ei.

A venit randul autografelor asa ca ma indrept si eu timida catre ea. Nici nu ajung bine in fata ei ca ma si intreaba “Auzi, tu nu ai de gand sa te mai ingrasi?” Toate cuvintele acelea pe care le avem pregatite sa i le spun s-au evaporat lasandu-ma cu un zambet tamp pe fata. “Vai ce narcisita sunt” spune ea “dar nu ma pot abtine sa fiu invidioasa”. Mai schimbam doua vorbe si-mi adreseaza iar o intrebare “Dar in viata de zi cu zi cu ce te ocupi?” “pai sunt asistent manager” raspund eu usor gatuit. “Baai mor, dupa ce ca arata asa mai e si desteapta…si mai si citeste!”. Cred ca devenisem la fata la fel de ciclam ca puloverul pe care il purtam. In general nu ma pierd cu firea cand primesc un compliment, dar un complimet venit din partea uneiĀ femei (atat de frumoase!!!) te lasa fara cuvinte.

autograf-1024x684

Mi-a scris dedicatia si mi-a spus “Gata amica, ciao ca deja m-ai ofticat”. I-am multumit pentru faptul ca ne-a impartasit povestea ei si i-am spus ca asteptam continuarea cartii.598529_3477330152511_1006182_n

Am plecat fericita spre casa. Fericita ca am petrecut o seara minunata alaturi de un om minunat. Nu o invidiez pentru trecutul ei pentru ca nu as fi facut alegerile ei. O invidiez pentru omul care este astazi, dar stiu ca nu ar fi fost ea cea de acum fara acel trecut.

Alina ma bucur enorm ca te-am cunoscut. Si iti multumesc sincer pentru lectiile de viata pe care ni le-ai dat atat de onest si transant.

Le multumesc Loredanei pentru invitatie si lui Mario pentru ca a fost o gazda excelenta.

Voua, celor ce cititi acest post, va recomand din tot sufletul sa citit cartea. E socanta, e surprinzatoare, e revelatoare. Multi o veti judeca pe AlinaĀ si ii veti pune etichete, e normal sunteti oameni. Dar in final o veti intelege si o veti iubi.

Si chiar daca nu veti face asta, ei nu ii pasa. A scris cartea in primul rand pentru ea, in cautarea de raspunsuri. Nu le-a gasit. A gasit in schimb alte intrebari.

Sursa foto: danap.ro; allcafe.ro

This entry was posted in Reading list. Bookmark the permalink.

One Response to Pe Soseaua Catelu…la numarul 42

  1. Pe mine m-a cucerit deja…si fara sa-i fi citit inca cartea :-*

Leave a Reply

