Intre Voyo si restul internetului

Hai ca am reusit in sfarsit sa-mi fac timp si pentru topicul asta.

Joia trecuta am incercat sa intru pe vplay, cand colo nu se incarca. M-am gandit ca o fi vreo eraore de la ei, de la mine…ceva rezolvabil. Ajung acasa unde Gina ma loveste fix in inima: “Ai auzit soro ca inchid astia toate site-urile cu filme gratuite online?” Am zis ca mor… nu de alta, dar vineri se difuzeaza serialele mele preferate. In seara aia nu mi-a mai trebuit nimic si m-am suparat pe lumea intreaga.

A doua zi la prima ora, binenteles, am incercat sa intru pe vplay. Hop ca merge! Mi-am luat o piatra de pe inima. Dar am studiat mai in detaliu cazul. Si uite asa se facea ca maretul grup Media Pro, care si-a facut si el un site cu filme si  seriale (putine si proaste, majoritatea ale lor) si-a dat seama ca romanul nu va da in vecii vecilor 3 euro pe luna pentru un abonament cand le poate vedea gratis in alta parte. Si uite asa au sunat la prietenii lor de la CNA si s-au pus pe inchis in jur de 42 de site-uri.

Pai nenea Sarbu, hai sa-ti spun o vorba. Baga matalica serialele in voga LA ZI pe tarlaua matale si eu promit pe cuvant de pionier ca ma abonez. Pana atunci ciocu mic si joc de glezne.

Prinvind problema si din alte punte de vedere, nici site-urile astea nu sunt tocmai ok. Ca sa difuzezi orice (care nu e facut de tine) trebuie sa platesti niste drepturi de autor (ca vorba aceea, unii au munci pentru asta si au investit bani buni).

Citeam la un moment dat urmatorul comentariu “ar trebui sa-i lase in pace pe baietii astia, daca serialele sunt la liber pe torente de ce se ia de ei?”. Pentru fix motivul de mai sus. Si pentru ca, daca vecinul tau cultiva rosii, iar tu, daca te poti intinde peste gard sa ii iei vreo 10 rosii, tot furt se numeste.

In momentul de fata cam 98% (parerea mea!!) din utilizatorii de internet descarca filme,muzica etc. ilegal de pe torente. Acum mai conteaza si cam cat de calificat e furtul. Una e sa descarci 3 episoade pe saptamana (in saptamanile cand se difuzeaza in state) si alta e sa descarci 100.

Parerea mea este urmatoarea: actiunea Media Pro este jalnica si ar fi trebuit sa se intample doar atunci cand ar fi putut sa ne ofere acelasi lucru in conditii legale (si ieftine). Pana atunci ce sa facem? mai copiem de ici de colo…mai inchidem azi un site si deschidem maine altul si tot asa.

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

