Ce e cu moastele?

Exista o practica in religia crestina care pe mine ma ingrozeste: vizita la moaste. Ale cui sunt, sfant mai mare sau mai mic, e mai putin important.
De multe ori pe an, hoarde de credinciosi, sau ore sau chiar zile la cozi interminabile pentru a pupa o bucata de mumie. Mai mult decat atat, mai vin si cu haine, perne, paturi si chiar covoare sa le “binecuvanteze”.
Acesta “traditie” imi repunga pentru ca:
– de unde stim noi cu certitudine ca sunt cu adevarat ale unui sfant? Ce, cand i-au gasit trupul avea buletinul la el? Sau faptul ca nu a ajuns tarana e un lucru edificator? Tin minte ca acum cativa ani au gasit intr-un cimitir din oras trupul intact al unui batran care in timpul vietii fusese un betiv notoriu. Deci starea de degradare nu e un criteriu. Atunci care e?
– mi se pare de-a dreptul grotesc sa imparti un cadavru in bucutele si sa-l imprastii prin toata lumea. . .

Singurele moaste pe care le-am vazut vreodata a fost mana Sfantului Stefan de la Basilica Sfantul Stefan din Budapesta. Si am facut asta din pura curiozitate. Vroiam s vizitez basilica si am aflat la fata locului ca exista si mana lui acolo. Cat despre autenticitate, consider ca era adevarata avand in vedere ca omul a fost rege. . .

Si revin acum la o idee a mea de mai demult: credinta si mantuirea nu constau in vizite lungi si dese la degetele, coastele si alte parti anatomice a te-miri-cui.

Credinta trebuie sa fie in noi.

Seara buna dragilor!

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

