Ora de religie

Chiar daca o droaie de piosi imi va sari in cap voi spune scurt si la obiect: nu sunt de acord cu orele de Religie din scoala! Nu sunt de acord ca un prospat absolvent de Teologie sa vina si sa-mi invete mie copilul ce e credinta. Cred ca un parinte poate face macar atat.

Vorbeam cu Razvan zilele trecute ca le-au spus la scoala ca daca copilul are o alta religie decat cea ortodoxa, sa aduca o adeverinta de la Biserica sub a carei oranduire se afla.

Si daca copilul nu are o religie ce facem? Sunt atatea familii de atei in lume. Sau ca in cazul meu, in care credinta mea nu se incadreaza total intr-o religie anume? Am stat ani la rand la ore de Religie in continutul carora nu ma regaseam. De ce mi-as pune copilul sa faca acelasi lucru?

Daca vor intr-adevar sa ii invete ceva pe cei mici, atunci sa le prezinte TOATE religiile lumii nu doar cea majoritara in tara in care se afla. Mie una asa mi s-ar parea corect.

Daca nu, cu ce se deosebeste profu’ de religie de la scoala de mormonii*  care ne opresc pe strada sau cu martorii lui Iehova* care ne bat la usi? Nu e tot o metoda de persuasiune si de convertire?

Eu zic sa lasam treaba cu religia pe seama parintilor. Ei sa isi invete copiii ce considera ei ca este corect, iar atunci cand acei copii vor ajunge la maturitate sa hotarasca pentru ei credinta pe care doresc sa o imbratiseze.

 

* sunt cu titlu de exemplu, nu fac discriminari

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

One Response to Ora de religie

  1. Kadia says:

    sunt total de acord cu tine. Mi se pare decizia mea ca parinte daca imi duc sau nu copilul la biserica. Ore de istoria religiilor mi se pare mult mai interesante, dar cred ca sunt putini care pot preda asa ceva. In plus, prin biserica ortodoxa umbla zvonurile c-ar fi mare pacat sa vorbesti sau sa vizitezi alte lacase de cult. Nu stiu daca se mai provaduieste asa ceva la biserica, dar pe mine m-a cucerit evolutionismul si as vrea sa-mi invat copilul mai degraba darvinism si nu creationism.

Leave a Reply

