Poligamia

Acum ceva timp am dat pe internet de un serial numit Sister Wives. Am citit titlul si m-am gandit sa vad despre ce e vorba pentru ca nu mai intalnisem termenul pana atunci. “Sister wives” este denumirea unui grup de 2 sau mai multe femei care au acelasi sot.

Deoarece auzisem de acest fenomen am zis sa le privesc povestea cu o minte cat mai deschisa. Serialul in cauza prezinta viata familiei Brown compusa din 1 sot, 4 neveste si 17 copii. Cu cat priveam mai mult cu atat vroiam sa stiu mai mult despre ei, sa incerc sa-i inteleg.

Familia asta face parte din nu stiu ce secta de mormoni (da, adica sunt mai multe secte). In ciuda faptului ca poligamia este interzisa prin lege in SUA, este un fenomen destul de intalnit mai ales in statele din vestul SUA. In cazul in care Procuratura descopera o familie poligama, parintii merg automat la puscarie, iar copiii sunt despartiti fara optiunea de a se vedea atata timp cat sunt in grija statului.

Eu una sunt de parere ca fiecare poate sa aiba absolut ce credinta vrea atata timp cat nu devine un pericol fizic, psihic si emotional pentru altii.

In cazul de fata sunt multe lucruri cu care nu sunt de acord:

– ideea in sine a unui barbat cu mai mult de o nevasta. Poate sunt eu posesiva (daca e al meu inseamna ca e AL MEU). Intr-o discutie pe care o are sotul cu sotia nr.1 (aceasta fiind singura sotie legitima de altfel) ea il intreaba cu s-ar simti daca ea si-ar mai lua un sot sau un iubit. Raspunsul lui a fost suprinzator pentru mine : “nici nu vreau sa ma gandesc la vulgaritatea unei astfel de situatii”. In momentul acela imi venea sa bag mana in monitor si sa-l zgaltai putin de gat. Cum e asta o vulgaritate? Situatia in care traieste el nu e in acelasi mod vulgara? Daca un barbat poate avea mai mult de o sotie de ce nu poate fi valabil si vice-versa?

– Copiii. In primul rand ca acei copii sunt stigmatizati din cauza statutului lor. In al doilea rand pot si oricand despartiti de parintii si de fratii lor. Imi este foarte greu sa inteleg cum o familie de 22 de persoane poate fi intretinuta de numai 2-3 salarii. Imi este foarte greu sa inteleg cum un tata isi poate imparti in mod egal atentia intre 17 copii care traiesc in case diferite fiecare cu mama sa biologica.

Ceea ce m-a surprins cel mai mult este faptul ca din cei 5 adolescenti ai familiei numai unul este de acord sa urmeze “traditia” si sa intre intr-o casnicie poligama. Poate ca inteleg si ei in felul lor ca este un lucru nenatural.

Acest stil de viata exista de mii de ani insa mi se pare unul total imoral incepand cu ideea pe care o propaga si impedimentele de ordin financiar si sentimental care apar in mod inevitabil.

Dar dupa cum am spus la inceput, fiecare cu credinta lui….

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

2 Responses to Poligamia

  1. Razvan says:

    Mie mi se pare o chestie “animalica” unde tatal este masculul alfa care are la dispozitie mai multe femele, dintre care, ca si in cazul de fata, una care are mai multe drepturi in comparatie cu celelalte.. Iar singurul fiu mostenitor care are “dreptul” sa continue o viata poligama este masculul tanar care va lua locul masculului alfa in aceasta “familie”…

    • InaSandu says:

      Ei isi doresc ca toti copii lor sa urmeze traditia. Acuma eu nu stiu ce mama si-ar dori ca fiica ei sa aiba un sot care sa vina sa o viziteze o data la 4 zile. Din punctul meu asta nu este o casnicie…vorba ta masculul alfa care se plimba prin turma…

Leave a Reply

