Am trait sa o citesc si pe asta!

Mai adineauri am fost numita intr-un mod sarcastic “plina de toleranta si spirit cultural”.

Pai sa va spun cum s-a intamplat: Citeam mai devreme presa si dintr-un articol am aflat ca responsabil pentru priderea bronzului la barna de Catalina Ponor se datoreaza lui Bela Karoly. El a fost cel care i-a spus lui Mihai Brestyan sa depuna contestatie. Comentariul meu a fost simplu :”Bela Karoly e un ungur ordinar!”

Pentru asta, o mai veche cunostina, maghiar din Romania, a simtit nevoia sa-si exprime dezamagirea fata de atitudinea mea “asta da comentariu, ce sa zic… ieri jidanca, azi ungur ordinar – esti plina de toleranta si spirit multicultural, dupa cate se pare. disappointing!”

I-am raspuns si lui si o voi face si aici pentru lumea larga.

NU am absolut nicio problema cu nicio natie din lumea asta daca sunt fairplay! Care este problema in a-l numi ungur ordinar? Ungur sau ordinar?

Din cate stiu eu “ungur” este un cuvant cat se poate de normal. In engleza de exemplu se spune “hungarian” (ungur) si nu “maghiarian”. Iar atitudinea lui este a unui om ordinar. Daca ar fi fost roman, englez, pakistanez sau orice altceva tot ordinar l-as fi numit. Pentru ca asta a fost atitudinea lui!

Sunt totusi curioasa cand vor incepe maghiarii din Romania sa nu se mai simta ATAT de ofuscati cand unul de-al lor este luat in colimator? Noi romanii nu suntem asa. Nu am auzit (inca) pe niciun roman care sa faca mare caz ca “nu-stiu-cine alt roman” a fost numit in vreun fel.

Cat despre cuvantul folosit pentru domnisoara Raisman treaba sta asa. In lumea asta mare exista evrei si jidani. Jidanii sunt oameni care trag foloase de pe munca altora. Cum domnisoara ca castigat ceva nemeritat, se numeste jidanca. Nu am nimic cu evreii, dar am ceva cu jidanii. Si ca sa nu se mai atace nimeni, si in Romania sunt o multime de romani (din punctul de vedere al nationalitatii si liniei genetice) care sunt jidani (prin atitudine, gesturi, conduita).

REPET! Nu am nimic cu nicio natie (familia mea poate confirma acest lucru, eu sunt mama ranitilor), dar am o problema grava cu furtul si nedreptatea.

Toate cele bune!

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

