Eu nu mai inteleg nimic…

Vorba aia, cand te mananca…te scarpini…

Si uite asa, in dorinta mea de a invata ce e bine si ce nu, m-am logat pe un forum cu si despre ortodoxism. Si Doamne ce-am gasit acolo! Acuma nu vreau sa fiu nici rea, nici sarcastica, dar unii oameni sunt indocrinati de-a dreptul si, chiar mai rau (in pofida conceptelor in care cred) judeca si arunca cu pietre (bine, as fi folosit un alt cuvat, dar incerc sa fiu decenta) in cei care nu au cunostinte atat de aprofundate. “Adica cum nu sunteti cununati? Dar asta e curvie! Sunteti murdari in fata lui Dumnezeu! etc. etc” si dai si lupta si pune la zid.

Am ramas de-a dreptul siderata! Pai bine mai, pe mine ma judecati? Voi care merge si va spovediti unor “preoti” lipsiti de orice percepte morale, cu atat mai putin religioase?

Am dat si peste niste doamne care mi-au explicat cum si ce e bine si mai ales de ce. Am notat, am luat la cunostinta si voi actiona ca atare.

Dupa care m-am gandit sa ma mai interesez (in alte parti!) cum sta treaba asta cu crestinismul. Cu totii stim de Marea Schisma de la 1054 cand Biserica s-a impartit in catolicism si ortodoxism. Dai si cauta si citeste despre subiect. Cand colo ce sa vezi? Divizarea a avut loc datorita disputelor autoritatii papale si a jurisdictiei in anumite regiuni. Deci pentru bani ca sa zic asa. Pai asta mai este credinta? Pe asta se bazeaza? Pe cine e la putere si cine are mai multi enoriasi (aducatori de bani binenteles)? Si tot ei striga sus si tare “Banul este ochiul dracului!”

Si uite asa m-am intors tot la convingerea mea: ca Dumnezeu este in fiecare dintre noi si ca (datorita faptului ca  – conform spuselor – Dumnezeu este omniprezent si atotstiutor) nu am nevoie de un intermediar in relatia mea cu El.

Cu totii suntem oameni si cu totii avem pacate.

P.S.

Si daca ma supar tare de tot, maine imi fac Biserica mea :p

This entry was posted in Ina's tangled mind. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

